H ιστορία για την περιποίηση των ανδρών από διαφορετικούς λαούς

0
13

 

Αρχαία Αίγυπτος:

Η περιποίηση των ανδρών ξεκίνησε στην Αίγυπτο το 10,000 Π.Χ. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι είχαν μια σοβαρή αγάπη για το φυτό Aloe Vera, καθώς και το γάλα γαϊδούρας, τα αρωματικά έλαια, κλπ.

Στην παλιά Αίγυπτο αυτές οι πολυτέλειες είχαν πολλαπλούς σκοπούς. Για παράδειγμα, τα καμμένα αμύγδαλα, μόλυβδος, χαλκός, ώχρα, τέφρα, μαλαχίτη και χρυσόκολλα) ήταν από τα πρώτα κατασκευασμένα eye-liner. Εφαρμόστηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να μειωθεί το έντονο φως του ήλιου στα μάτια.

Η προστασία από τον ήλιο ήταν ένας από τους κυριότερους λόγους που ξεκίνησαν τα προϊόντα περιποίησης δέρματος και προσώπου.

Οι Αιγύπτιοι βάζανε επίσης σε μεγάλο βαθμό έντονα αρωματικά έλαια, για να μπορέσουν να καλύψουν την οσμή του σώματος.

Τα δημοφιλή αρώματα και τα συστατικά που χρησιμοποιούσαν τότε σε αυτά τα έλαια περιλαμβάναν: μύρο, θυμάρι, μαντζουράνα, χαμομήλι, λεβάντα, κρίνος, μέντα, δενδρολίβανο, κέδρο, τριαντάφυλλο, αλόη, ακόμη και ελαιόλαδο.

 

Οι Ρωμαίοι:

Σε αντίθεση με τους αρχαίους Αιγυπτίους οι Ρωμαίοι εξέτασαν για τη δημιουργία ιδιωτικών και κοινόχρηστων λουτρών για να ενθαρρύνουν τη συνολική καθαριότητα. Ίδρυσαν επίσης τα κοινόχρηστα μπάνια τα οποία και γίνανε από τα πιο διάσημα Hot-spots για τους άνδρες, αφού μπορούσαν και μοιράζονταν την περιποίηση και τα μυστικά τους!

Ο Ρωμαϊκός λαός είχε ένα ιδιαίτερο πάθος για το ζεστό νερό και τον ατμό. Έτσι, πήραν την έμπνευση αυτή από τους Αιγυπτίους που το είχαν σκεφτεί πριν από αυτούς, χρησιμοποιώντας τα αρώματα με βάση τα έλαια για τα λουτρά.

Οι άνδρες της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας ήταν επίσης οι πρώτοι που πειραματιστήκαν με τις βαφές μαλλιών. Το ξανθό χρώμα ήταν αυτό που εφαρμόστηκε σε μια απελπισμένη προσπάθεια να δείχνουν νεότεροι.

Μήπως οι Ρωμαίοι είχαν την εμπνεύση για τη θεραπεία με την ζεστή πετσέτα;

 

Ο Μεσαίωνας μέχρι και την εποχή της Βασίλισσας Ελισάβετ:

Όταν έπεσε η κυριαρχία της εκκλησίας και της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, η ανδρική περιποίηση και τα καλλυντικά μειώθηκαν κατά πολύ αφού διατηρούσαν τα πράγματα στο ελάχιστο, με κάποιους ιερείς να καταδικάζουν την περιποίηση ως «έργο του διαβόλου».

Στο πλαίσιο της βασιλείας της Ελισάβετ Α της Αγγλίας, η ανδρική περιποίηση σύντομα απέκτησε το ενδιαφέρον που είχε, αφού βγήκε στην αγορά ένα από τα πιο δημοφιλή προϊόντα για τα μαλλιά στην Αγγλία, το Water Rosemary και το φασκόμηλο, τα οποία ήταν must προϊόντα για τη λεύκανση των δοντιών.

Επίσης, χρησιμοποιούσαν το κρασί για το δέρμα του σώματος και το μέλι με το αυγό το χρησιμοποιούσαν για την μείωση τον ρυτίδων.

Βικτοριανή εποχή:

Η βικτοριανή εποχή έκανε την εισαγωγή της στα πρώτα δημοφιλή προϊόντα περιποίησης.

Τα σαπούνια έγιναν ο κανόνας στα περισσότερα νοικοκυριά και με την προχωρημένη τότε τεχνολογία, δημιουργήθηκαν επίσης προϊόντα αντι-γήρανσης και η φροντίδα του δέρματος άρχισε να εμφανίζεται, αλλά περισσότερο για τις γυναίκες παρά τους άνδρες.

Η εποχή του 1900:

Με τη γέννηση του Χόλιγουντ ήρθε μια εισροή για την εικόνα των προσωπικοτήτων με τα τέλεια λευκά δόντια και την καθαρή ξυρισμένη επιδερμίδα. Αυτή η εικόνα αύξησε την περιποίηση των ανδρών σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.

Η πρώτη αντρική ξυριστική μηχανή ασφαλείας, έκανε το ξύρισμα στο σπίτι μια κάπως ευχάριστη εμπειρία. Η μηχανή ασφαλείας το 1900 ήταν ένα πολύ βασικό μηχάνημα, είχε ένα στυλ και ήταν αξιόπιστο (κάτι που ισχύει παγκοσμίως μέχρι και σήμερα).

Η σημερινή εποχή:

Η τεχνολογία, η επιστήμη και η μόδα έχουν εξελιχθεί και έχουν αυξήσει τη σημαντικότητα και την ανάγκη της ανδρικής περιποίησης. Η ενυδάτωση έχει γίνει πλέον απολύτως αποδεκτή, όπως το ξύρισμα στο στήθος, στην πλάτη, τα φρύδια και ακόμη και σε πιο ιδιωτικές περιοχές.

Οι άνδρες έχουν πλέον πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων από λάδια για πριν το ξύρισμα, κρέμες ξυρίσματος, balm, ενυδατικές κρέμες, κρέμες αντι-γήρανσης, κρέμες κατά της ακμής, κλπ.

 

Όσο για το τι θα επακολουθήσει, η μόδα έχει αποκαλύψει ότι οι τάσεις του παρελθόντος συχνά επανέρχονται με ένα σύγχρονο twist – απλά ρίξτε μια ματιά στο πόσο καλά είναι ο κλάδος του grooming, με χιλιάδες άνδρες να ενισχύουν την αγορά.

Έχουμε έρθει σε μια εποχή που κυριαρχείται από την τεχνολογική και επιστημονική ανακάλυψη και έτσι οι άνδρες θα συνεχίσουν να αναπτύσσουν την περιποίηση του προσώπου.